Congres Gegevensuitwisseling in de zorg - van parel tot ketting

Locatie: Evenementenlocatie Inn Style te Maarssen
Datum en tijd:
18-09-2020
10:00 - 17:00
Contactpersoon: Wilma van den Heuvel
Deelnamekosten: 395 excl. BTW

Op  18 september organiseren we het congres 'Gegevensuitwisseling in de zorg - van parel tot ketting'.

Gegevensuitwisseling is cruciaal voor de zorg van nu. We zien hierin drie assen: zorgverlener-patiënt, zorgverleners onderling en zorgverlener-research & kwaliteit. Op het congres presenteren we talloze parels die samen de ketting vormen waarmee gegevensuitwisseling tot stand komt.

Onderwerpen

  • Het corona effect. Welke invloed heeft Covid-19 gehad op gegevensuitwisseling? Wat is de actuele stand van zaken?
  • Uitwisseling zorgverlener - patiënt. Meerdere voorbeelden van PGO’s en toepassingen van e-health waarin de patiënt centraal staat.
  • Uitwisseling zorgverlener – zorgverlener. Succesverhalen en demonstraties van toepassingen tussen zorgverleners onderling.
  • Uitwisseling zorgverlener – research&kwaliteit. Zowel de toegankelijkheid als beveiliging van gegevens is van groot belang. Wat zijn hier de laatste ontwikkelingen?

 

Dagvoorzitter
De dagvoorzitter is Gert-Jan van Boven, directeur Dutch Hospital Data. 


 
Het congres is een grote inspiratiebron voor iedereen die geïnteresseerd is in gegevensuitwisseling in de zorg. Mis het niet!

 

Corona-proof & 1,5m
We blijven graag gezond en PHIT en daarom houden we ons aan de RIVM-richtlijnen. InnStyle heeft een corona-proof beleid, het aantal stoelen is beperkt!

 

09.30Registratie 
 Het corona effect  
10.00Welkom en introductieMedicalPHIT en Gert-Jan van Boven, dagvoorzitter
10.10Big5: versnelling door focusMarja Verwoerd, programma manager Medicatieoverdracht, Nictiz
10.30Juiste informatie op de juiste plekTim Postema,  plv directeur en MT lid, Directie Informatiebeleid, Ministerie  VWS
10.50Koffie 
 Uitwisseling zorgverlener -patient 
11.20Hoe krijgen we persoonlijke gezondheidsomgevingen (PGO’s) echt aan het vliegen?Marcel Heldoorn, manager Digitale Zorg, Patientenfederatie Nederland
11.40De praktijk te rijk. Van digitaal naar optimaal.Bart Timmers, huisarts, huisartsenpraktijk Timmers & De Roo, 's-Heerenberg
12.00Mijnkind.online! Frans Annot, directeur, STBN
12.20De PGO, waar gaat dat heen?Arnold Breukhoven, directeur & oprichter, Drimpy
12.30Lunch 
 Uitwisseling zorgverlener - zorgverlener 
13.30Succesfactoren van het LSP en haar rol in de uitwisseling van de professionele samenvatting ten tijde van CoronaJoris Smits, manager Operations, VZVZ
13.50 Een databron is geen datbron: lokale informatie voor bestrijding van coronaJosine van der Brug, juriste en Egge van der Poel, data scientist, bestuursleden Stichting Corona in Kaart
14.10 EPIC everywhere en erbuitenJasper van Dijk, applicatiespecialist Transmuraal en Device integratie EvA, Amsterdam UMC
14.30 Twiin verbindtJan Feenstra, Twiin
14.50Demonstratie Tijdlijneen aantal leveranciers demonstreren hun tijdlijn
15.00Thee 
 Uitwisseling zorgverlener - research&registratie 
15.30Waar en hoe kunnen wij excelleren in de AI Gezondheid en Zorg?Pieter Jeekel, kwartiermaker, AI coalitie
15.50Wat willen we delen, data of resultaten?Johan van Soest, postdoctoraal researcher, Maastro ziekenhuis
16.10Kwaliteitsregistratie aan de Bron: de koninklijke route via de datahubGert-Jan van Boven, directeur DHD, Lana Aziz, projectleider, Registratie aan de bron en Rob Saathof, projectmanager, Dutch Hospital Data
16.30Stimuleren & beperkenMark Van Houdenhoven, voorzitter Raad van Bestuur, Sint Maartenskliniek
16.50SamenvattingMedicalPHIT
17.00Borrel 

U kunt zich inschrijven door hieronder op 'inschrijven' te klikken en uw gegevens in te voeren.

U ontvangt na aanmelding een bevestigingsmail met daarin verdere informatie en routebeschrijving. Per mail sturen we de factuur voor uw deelname naar de Financiële Administratie van uw organisatie tenzij door u anders aangegeven op het inschrijfformulier.

De kosten voor deelname bedragen € 325 (ex BTW) per persoon. Hierbij zijn inbegrepen lunch, koffie, thee en een digitale hand-out map.


Annuleren

:
U kunt schriftelijk annuleren tot 8 dagen voor aanvang van het congres. Na die datum zijn wij genoodzaakt de volledige kosten in rekening te brengen.

Back to top